English version  
Βιογραφικό Παθήσεις Εξοπλισμός Τεχνικές Πελματογράφος Blog Επικοινωνία
   
 
 

ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ

Οσφυαλγία είναι ο πόνος που εντοπίζεται στην μέση και στην ουσία αποτελεί ένα σύμπτωμα και όχι κάποια συγκεκριμένη πάθηση. Τα αίτια είναι ποικίλα με συνηθέστερα τα μηχανικά αίτια που ευθύνονται για το 90% των περιπτώσεων, όπως δισκοπάθεια, οστεοαρθρίτιδα, μυοσυνδεσιμκή βλάβη, στένωση σπονδυλικού σωλήνα κ.ά. Το 50-80% των ενηλίκων θα βιώσει κάποια στιγμή της ζωής του πόνο στην μέση, ενώ το 40% θα έχει οσφυαλγία κάθε ένα έτος. Επιβαρυντικοί παράγοντες είναι η συχνή άρση βάρους, η πολύωρη οδήγηση, το συχνό ή παρατεταμένο σκύψιμο, η κακή στάση του σώματος και η καθιστική ζωή / εργασία.

Ακολουθούν κάποιες γενικές οδηγίες για την πρόληψη της οσφυαλγίας, ωστόσο είναι σημαντικό κάθε ασθενής να συμβουλεύεται τον γιατρό και τον φυσικοθεραπευτή του, καθώς η αιτιολογία της οσφυαλγίας είναι πολυπαραγοντική και η καθοδήγηση πρέπει να είναι εξατομικευμένη.

ΚΑΘΙΣΜΑ:

  • Όταν ο πόνος είναι οξύς καλό είναι να κάθεστε όσο το δυνατόν λιγότερο.

  • Προτιμείστε μία ψηλή καρέκλα με σταθερή και κάθετη πλάτη και χρησιμοποιείστε μια τυλιγμένη πετσέτα σε ρολό πίσω από την μέση ή ένα ειδικό κυλινδρικό μαξιλάρι (υποστήριγμα - ρολό οσφύος).

  • Αν έχετε καθιστική εργασία, προσαρμόστε το ύψος της καρέκλας και την επιφάνεια του γραφείου ώστε να κάθεστε κοντά στο γραφείο και να μην σκύβετε. Αν χρησιμοποιείτε υπολογιστή, φέρτε την οθόνη στο ύψος των ματιών σας, ακουμπήστε τα χέρια στα μπράτσα της καρέκλας ή στο γραφείο και φέρτε το πληκτρολόγιο κοντά σας.

  • Κάντε τακτικά διαλείμματα 5 λεπτών κάθε μισή ώρα.

ΟΔΗΓΗΣΗ:

  • Όταν πονάτε καλό είναι να οδηγείτε όσο το δυνατόν λιγότερο και να προτιμάτε να είστε συνεπιβάτης.

  • Βάλτε το κάθισμα κοντά στο τιμόνι για να διατηρείτε την λόρδωση και αν είστε πολύ χαμηλά βάλτε ένα μαξιλάρι από κάτω σας.

  • Κάντε διαλείμματα στα ταξίδια τουλάχιστον κάθε 1 ώρα.

ΣΚΥΨΙΜΟ ΚΑΙ ΑΡΣΗ ΒΑΡΟΥΣ:

  • Όταν πρέπει να σκύψετε, προσπαθήστε να χαμηλώνετε τον κορμό λυγίζοντας τα γόνατα και διατηρώντας την μέση σε λόρδωση. Το ίδιο ισχύει και όταν σηκώνετε βάρος, που πρέπει να το κάνετε λυγίζοντας τα γόνατα και φέρνοντας το βάρος κοντά στο σώμα σας όπως φαίνεται στην εικόνα 1.

  • Αν κάνετε κάποια δουλειά που απαιτεί να είστε πολύ ώρα σκυμμένοι θα πρέπει τακτικά να σηκώνεστε και να τεντώνετε την μέση 5-6 φορές προς τα πίσω όπως δείχνει η εικόνα 2.

ΞΑΠΛΩΜΑ ΣΤΟ ΚΡΕΒΒΑΤΙ:

  • Είναι καλύτερο να κοιμάστε σε ένα σταθερό στρώμα που δεν βουλιάζει και μπορείτε να τοποθετείτε μία τυλιγμένη πετσέτα σε ρολό κάτω από την μέση σας.

  • Αποφύγετε την εμβρυϊκή θέση για πολύ ώρα.

  • Όταν είναι να σηκωθείτε, λυγίζετε τα γόνατα, γυρίστε πρώτα στο πλευρό σας, βγάζετε τα πόδια έξω από το κρεβάτι και σπρώχνετε με τα χέρια σας, προσπαθώντας να διατηρήσετε την μέση ευθεία.

ΓΕΝΙΚΑ:

  • Αποφύγετε την παρατεταμένη ορθοστασία

  • Διατηρείτε την λόρδωση και την σωστή στάση του σώματος στις περισσότερες καθημερινές δραστηριότητες

  • Κάνετε συχνά μικρά διαλείμματα σε ότι κι αν κάνετε

  • Μείνετε κινητικοί εκτελώντας ένα ήπιο είδος αερόβιας άσκησης όπως περπάτημα ή κολύμπι 3 φορές την εβδομάδα

Ζαφειράτου Ιουλία

Φυσικοθεραπεύτρια, Cert MDT

 
 
Αρχείο
3/7/2018
ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΩΝ ΠΤΩΣΕΩΝ ΣΕ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
 
1/16/2018
ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΥΠΑΚΡΩΜΙΑΚΗΣ ΠΡΟΣΤΡΙΒΗΣ
 
11/20/2017
ΠΩΣ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΤΟΥΣ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΥΣ ΣΤΟ ΤΡΕΞΙΜΟ
 
10/17/2017
ΜΥΪΚΗ ΚΡΑΜΠΑ
 
12/19/2016
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΚΑΝΘΑ ΠΤΕΡΝΑΣ;
 
3/2/2015
ΣΚΟΛΙΩΣΗ
 
11/8/2014
Μπορεί η αλλαγή του καιρού να επηρεάσει τον πόνο;
 
8/25/2014
ΡΗΞΗ ΜΗΝΙΣΚΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ
 
3/15/2014
ΤΕΝΟΝΤΙΤΙΔΑ ΚΑΙ ΤΕΝΟΝΤΟΠΑΘΕΙΑ
 
3/12/2014
ΑΥΧΕΝΙΚΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ
 
1/24/2013
ΔΙΑΣΤΡΕΜΜΑ ΠΟΔΟΚΝΗΜΙΚΗΣ- Ένας τραυματισμός που δεν είναι πάντα απλός…
 
1/17/2013
Η ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ
 
8/14/2012
ΧΟΝΔΡΟΠΑΘΕΙΑ ΕΠΙΓΟΝΑΤΙΔΑΣ
 
7/18/2012
ΠΕΛΜΑΤΟΓΡΑΦΗΜΑ: ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ
 
6/2/2012
ΜΑΛΑΞΗ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ